To aplikacja wspierająca procesy naboru wniosków aplikacyjnych dedykowana dla samorządów oraz organizacji pozarządowych. Konieczność zlecania realizacji zadań publicznych wymaga od JST organizowania otwartych konkursów. Przejście z obsługi papierowej na elektroniczną daje wiele korzyści, jednocześnie nie ograniczając możliwości ścisłej współpracy z wnioskodawcami. Nasze motto: wszystko co można było zrobić w wersji papierowej jest możliwe w aplikacji pokazuje jakie podejście zastosowaliśmy do ułatwiania pracy wszystkim stronom procesu konkursowego.
Jakie zadania można realizować za pomocą naszego narzędzia? W dużej mierze zależy to od potrzeb klienta (samorządu lub NGO). Działania, które najczęściej wspomagane są aplikacją Omikron Granty to konkursy realizacji zadań publicznych kierowane do organizacji pozarządowych:
ochrony i promocji zdrowia;
wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
i wiele innych – zależnie od planu JST
Drugim polem działania są konkursy na realizację zadań publicznych, których realizatorem są instytucje lub firmy:
zadania z zakresu zdrowia publicznego
prowadzenie/; punktów nieodpłatnej pomocy prawnej dla mieszkańców
zadania z zakresu pomocy społecznej i aktywizacji społeczno- zawodowej
Trzecia sfera zależy od pomysłowości i aktywności samorządu i NGO:
wszelkiego rodzaju fundusze dotacyjne, małe granty, konkursy parasolowe itp.
stypendia dla dzieci i młodzieży (jeśli wymagają złożenia wniosku)
wnioski udziału w projektach unijnych (wymagające formularza zgłoszeniowego)
Zalety aplikacji i podejścia on-line do organizacji konkursów można podzielić ze względu na beneficjentów:
Organizatorzy konkursu (pracownicy):
eliminacja podstawowych błędów wynikających z wypełniania dokumentów papierowych
eliminacja pomyłek w obliczaniu budżetu, wkładu własnego, kosztów kwalifikowanych itp.
możliwość korekty dokumentów on-line, bez bezpośredniego kontaktu z wnioskodawcą
automatyczne rejestrowanie wniosków (z możliwością korekty)
tworzenie dokumentacji konkursowej (listy złożonych wniosków, listy rankingowe itp.)
elektroniczna wersja kart oceny formalnej
zdalna kontrola działania ekspertów oceniających wnioski
losowanie lub ręczny dobór ekspertów (lub ocena kolektywna)
możliwość elektronicznego powiadamiania wnioskodawców (z obligatoryjnym potwierdzeniem odbioru)
elektroniczne formularze wniosku o płatność, rozliczenia zadania, sprawozdania (automatycznie wstępnie wypełnione danymi wnioskodawcy, z możliwością korekty i zatwierdzania zdalnego przed wydrukiem)
Wnioskodawcy:
indywidualne konto do tworzenia i zarządzania wnioskami
intuicyjne i proste narzędzia do tworzenia wniosków (formularz on-line)
kontekstowe podpowiedzi i eliminacja pomyłek w takcie pisania wniosku
kontrola wewnętrznej logiki wniosku (harmonogram, plan działania, wydatki )
system bezpośredniej komunikacji z organizatorami konkursu
załączenie dokumentów w pdf (oraz ich zamiana za zgodą organizatorów)
możliwość kopiowania wniosku w kolejnej edycji konkursu
wstępnie uzupełnione formularze rozliczenia i sprawozdania
Eksperci oceniający wnioski:
możliwość zdalnej oceny wniosków (indywidualnej lub kolektywnej)
klarowny panel z dostępem do wszystkich (lub wybranych przez organizatorów) wniosków
automatyczne obliczanie punktów w ramach karty ocen
deklaracje bezstronności
możliwość dołączania komentarzy (zarówno przez pracowników jak i ekspertów)
łatwa korekta oceny, w czasie określonym przez organizatorów
Aplikacja jest dostępna w trybie abonamentowym. Abonament odnawiany co roku to gwarancja naszego zaangażowania i naturalna weryfikacja jakości aplikacji i obsługi. Koszt abonamentu różni się od wielkości samorządu (dla gmin i miast do 50 tys. mieszkańców oraz powiatów i samorządów gmin i miast powyżej 50 tys. mieszkańców). Nie pobieramy dodatkowych opłat (nie ma limitu na liczbę konkursów, liczbę wniosków itp.). Nie ograniczamy również celu ani zakresów naborów. W razie potrzeby prowadzimy także odpłatne szkolenia w siedzibie klienta.
OMIKRON Badania ankietowe
Partycypacja społeczna to obecnie dla samorządów wymóg, a nie tylko innowacja. Konsultacje społeczne, diagnozy, badania, analizy - wszystko to wymaga dużego wysiłku i zaangażowania w zbieranie danych. Ciągle musimy prowadzić spotkania, tworzyć i realizować ankiety, a później analizować wyniki. Już nawet zwykłe szkolenie nie obejdzie się bez ankiety ewaluacyjnej.
Nasze narzędzie zmierza właśnie w takim kierunku: realizacja ankiet przy pomocy aplikacji oszczędza czas, wysiłek i pieniądze, a przy tym nie idzie na kompromis w sferze jakości, rzetelności i bezpieczeństwa.
Ankiety opracowane w aplikacji można wysyłać pod dowolne adresy mailowe, mamy wtedy pewność, że ankietę wypełni tylko wskazana przez nas osoba. Drugą metodą rozpowszechniania ankiety jest wstawienie jej na stronę www. Trzecim sposobem rozpowszechniania ankiet są linki dla ankieterów umożliwiające sprawne wypełnianie ankiety przez przeszkolonych pracowników (zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych). Czwartą metodą jest umożliwienie wypełniania ankiety jedynie tym respondentom, którzy posiadają hasło zwane tokenem.
Tworzenie i edytowanie ankiety internetowej w aplikacji umożliwia wstawianie 16 rodzajów pytań (w tym otwartych, zamkniętych, jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, definiowanie dowolnej listy odpowiedzi). Możliwe jest także stosowanie materiałów video oraz grafik, tak w pytaniach, jak i w odpowiedziach. Aplikacja pozwala na tworzenie zaawansowanych filtrów i reguł przejścia pomiędzy pytaniami.
Wyniki badań zapisywane są w bazie danych. Umożliwia to pozyskanie bezpośrednio przez administratora (również w trakcie realizacji badania) raportów tabelarycznych oraz w postaci wykresów wszystkich pytań. Możliwa jest selekcja wyników ze względu na źródła pozyskania danych oraz ze względu na kategorie poszczególnych pytań. Na każdym etapie badań możliwe jest również zapisanie surowych wyników w postaci bazy kompatybilnej z Excel.
Poniżej znajduje się lista "wzorcowych", przetestowanych ankiet stosowanych w JST:
Satysfakcja klienta urzędu
Diagnoza społeczna - potrzeby mieszkańców
Potrzeby mieszkańców w zakresie kultury, pomocy społecznej, edukacji, transportu
Potrzeby oświatowe - ocena działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
Potrzeby zdrowotne i jakość usług medycznych (min. satysfakcja klientów szpitala)
Konsultacje społeczne- ankieta dla NGO oraz dla mieszkańców
Warunki życia i jakość usług publicznych
Zatrudnienie i przeciwdziałanie bezrobociu
Zapobieganie przestępczości i bezpieczeństwo obywateli
Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych